Ezt a szappant illóolajmentesen szoktam elkészíteni. Természetesen lehet belerakni pl. gyömbér illót, de szerintem anélkül is nagyon jó szappan.

Ellenben ezt a készítményt mindig feldobom valami hozzávalóval, hogy gusztább legyen. Jelen esetben narancsos-mákos golyókat és narancsos kecsketejes kockákkal díszítettem e szappant.

A szappanban az összetevők az alábbiak:

elszappanosított olívaolaj,-kókuszolaj,- napraforgóolaj és ricinusolaj.  A szappanban a folyadék kecsketej volt.  Díszítésként kecsketejes narancsos kockákat és narancsos-mákos golyókat tettem. A szappanba került még gyömbér (por formában) és superfatként kakaóvajjal erősítettem  meg e szappan bőrtápláló hatását.

A kecsketejes szappanoknál nagyon kell vigyázni, hogy teljesen feloldódjon a lúg ( NaOH),mert ha nem eléggé figyel oda az ember, akkor maradhatnak hátra “maradványok” és akkor mehet a kukába a szappan.

A kecsketejes szappanok lúggal reakcióba lépve érdekes színárnyalatokat képes alkotni.

Én jelen esetben fagyasztott kecsketejet és lehűtött kecsketejet alkalmaztam a lúg oldásánál, így elértem egy halványbarna színt, amire ráerősített a gyömbér színe és az elért eredmény  ez  lett:

Reklámok