Ezt a szappant szoktam  elkészíteni:

  • levendulás szappanként  – levendula illóolajjal, levendulavirágzattal –
  • levendulás szappanként  – levendula illóolajjal, levendulavirágzat nélkül –
  • és levendulás-kakukkfüves szappanként -levendula főzettel, aprított kakukkfűvel-.

E szappant azért szoktam többféle módon elkészíteni, mert van, aki nem szereti, ha van a szappanban levendulavirág és mégis  stílusosabb, hogy ilyenkor nem olyat kap ajándékba amelyet nem szeret…

1) Levendulás szappan sheavajjal

A szappan összetevői:

elszappanosított olívaolaj,- kókuszolaj,körömvirágolaj,ricinusolaj. A szappanban a folyadék desztillált víz volt. Superfatként sheavaj került.  A szappan illatosítását a levendula illóolaj és a levendulavirágzat szolgáltatja. Levendulavirágzatot csak a szappan alsó-rétegébe tettem.

A képen látható szappant levendula illóval és virágzattal (levendula) készítettem el.

2) Levendulás szappan sheavajjal (virágzat nélkül)

A szappan összetevői:

elszappanosított olívaolaj,- kókuszolaj,körömvirágolaj,ricinusolaj. A szappanban a folyadék desztillált víz volt. Superfatként sheavaj került.  A szappan illatosítását a levendula illóolaj szolgáltatja.

3) Levendulás kakukkfüves szappan sheavajjal (nagyon-nagy kedvencem)

A készítményben az összetevők:

elszappanosított olívaolaj,-kókuszolaj,-földimogyoróolaj,-kakaóvaj és szőlőmagolaj.   A szappanban a folyadék körömvirágtea volt, superfatként sheavaj került.  Szappan illatosításánál a levendula illóolaj dominál, amelyet másodlagosan a kakukkfű egészít ki.

A képen alul a levendula -kakukkfüves változat látható.

Ebben a szappanban van illóolaj -levendula-, de én jobban szeretem levendulafőzettel és aprított  kakukkfűvel  elkészíteni e szappant (ekkor hangsúlyozottabban dominál a kakukkfű).

