A szappanok készítése során előfordul, hogy szappanunk nem úgy sikerül, ahogy szerettük volna.

Általánosságban azt tudom mondani,hogy a szappanreceptek titka abban rejlik,hogy az alapanyagok kimérése során gramm pontosságú mérleget használunk.

Én például mindig be szoktam tartani az alapszabályt: az arányokat ( %) betartom és mellé gramm pontossággal mérem ki az alapanyagokat.

Azt persze hozzátenném,hogy  ha nem sikerül a szappanom valamilyen oknál fogva, akkor én nem szoktam nekiállni megmenteni az alapanyagokat- egész egyszerűen kidobom (valami  vagy sikerül vagy nem). Elvileg újra lehet olvasztani a szappanmasszát, de én nem szoktam alkalmazni azt.

A szappan akkor törik ha,

  • túl sok a készítményben a folyadék. Nemrég a rózsás szappanomat paradicsommal szerettem volna színezni és  nem vettem tekintetbe a paradicsom víztartalmát (a szappan közepén  kicsi lyukacskák  jelentek meg).

A rózsaolajos szappanom…nem valami guszta…ezt nagyon elkalkuláltam.

  • ha túl sok a szappanban  a díszítőelem (mértékkel használjuk szappangömböket és szappankockákat) mert ha sokat rakunk bele, akkor a használat során törhet illetve széteshet a szappan. Erről sajnos nem tudok felrakni képet,mert nagyon rég készítettem ilyen szappant…
  • túl sok az olaj vagy túl kevés a lúg akkor  a szappanunk szivacsos állagú lesz – ezzel nekem még nem volt dolgom, de láttam már  a neten ilyen szappant is.
Reklámok