Múlt héten eldöntöttem, hogy az irodámba készítek pár képet, (sivárnak tartottam és gondoltam feldobom vele az irodám lehangoló képét).

Nem elhanyagolható módon a gyerekeim szinte egész nap be vannak zárva  lakásba- hideg idő lévén- és ilyenkor általában leszoktam kötni valami hasznossággal őket.

Ha képet készítek akkor kétféleképpen szoktam készíteni:

  1. decoupage technikával- szalvéta/ rizslap alappal vagy
  2. kontúr festékkel alapot festek és utána akrilfestékkel festem tovább a kép felületét.

Az első verziót némileg könnyebb elkészíteni,mint a második alternatívát (nekem mindkét fajta módon elkészített kép  nagyon tetszik). Szerintem a lényeg mindig a színek használatán és a formákon van, a többi már jön magától…

Én először szalvétatechnikával készített képet mutatok meg,majd megmutatok a kontúrfestékes formátumot is.

Szükséges hozzá natúrfa alapból képkeret (én a hobbiboltban vettem talán   600 Ft-ért), szalvéta vagy rizslap, decoupage ragasztó és lakk ( 2 in1), akrilfestékek, repesztőlakk, ecsetek.

A repesztőlakkról egy picit szeretnék írni. Én általában amikor készítek ilyen és hasonló képet, akkor repesztőlakkot szoktam használni a képkeretekre s persze néha a kép belsejében is szoktam alkalmazni e tök jó díszítési formát. A  repesztőlakk  lényege,hogy megrepeszti a lakk az akrilfestéket és így a képkeretünk, illetve a képünk (attól függ hol alkalmazzuk) antikolt hatású lesz.

Elővesszük a natúrfa keretet,lemérjük  és bejelöljük a keret belső széleit.

Szétszedjük a keretet. először én mindig a keret színeit határozom meg, alakítom ki (kívülről befelé haladunk).

Nekem most ezek  a színek tetszettek meg, a képkeretre ecsettel felviszek egy réteg akrilfestéket. Amennyiben megszáradt az akril, akkor repesztőlakkal lekenem a felületet.

Ha megszáradt a repesztőlakk a felületen,akkor lekenem egy ellenkező hatású matt akrilfestékkel. gyakorlatilag száradás után a repedezett lesz a felület és az alsó rétegben látszódik a zöldes-sárgás első akrilréteg.

Száradás után rajzolok a képkeretre (ezüst kontúrral) azték- szimbólumokat.

A berajzolt részre ráragasztok decoupage ragasztóval a szalvétát. Én itt kicsit elcsúsztam és ezt azzal korrigálom,hogy matt bordó festékkel kihúzom a széleket.

következő fázisban lekenem  decoupage ragasztós-lakkal a képet.

Ami fontos: a száradás fázisait mindenhol meg kell várni. Ezt követően a kép széleit is ezüst kontúrral meg lehet erősíteni (én mindig szoktam) és  jelen esetben fekete kontúrral a belső felület összhatását korrigáltam.

Nyers változatban így néz ki a kép összeillesztve a képkerettel. Sajnos már késő este fényképeztem és így nagyon visszaverődik a fény,de már látható a majdnem kész változat.

Ezt követően össze kell ragasztani  a képpel a keretet ,a hátoldalára akasztót tenni és készen van a saját készítésű remekművünk…

és a végeredmény:

Reklámok