Ezt a szappant a barátnőm részére készítettem. Nagyon szeretett volna  kipróbálni egy rozmaringos szappant és mivel nagyon értékes embernek tartom, ezért  nagy örömmel készítettem el számára ezt a natúr – terméket.

A szappanban az összetevők:

elszappanosított olívaolaj,-kókuszolaj,- szójaolaj. Superfatként kakaóvajat tettem a készítménybe. A szappanban a folyadék kamillatea volt.

A szappan egyik felébe tettem aprított rozmaring/zsálya kombinációt a másik felébe nem tettem semmit, meghagytam alapszappannak a készítményt.

A szappant most nem illatosítottam,mert azt gondoltam hogy az aprított rozmaringnak/ zsályának van egy természetes illata, így szükségtelen az illóolaj használata.

Egy kicsit írnék a rozmaring és a zsálya hatásairól.

A rozmaringot és virágos-leveles hajtásait és illóolaját a modern aromaterápiás kezelések során használják. A rozmaring-kivonatok vagy illóolaj-tartalmú készítmények külsőleges alkalmazásakor elsősorban azok bőrvörösítő, helyi keringést fokozó és gyulladáscsökkentő hatásai érvényesülnek, ezért külsőleg reumatikus fájdalmak csillapítására és gyulladásgátlóként alkalmazzák.

A zsályát bőrgyulladás és gyulladáscsökkentő, izzadságátló tulajdonsága/ hatása miatt alkalmazzák (szappanban az 1-2 % – nál nem lehet több a zsálya gyógynövény és / vagy illóolaj)

Egyébként a történet szerint József családja az egyiptomi menekülése során (pontosabban Mária) a kis Jézust egy zsályabokor alá rejtette Heródes katonái elől, azóta tekintik az örök élet szimbólumának  e gyógynövényt.

