Túl vagyok a fokusplus projekten és (már gyógyulófélben) úgy gondoltam,hogy a háztartásomban szükséges lenne egy pár fűszertartó és elkelne egy váza is, no meg masszázsolaj tárolására szolgáló üvegcsék.  Ezért, ennek a megvalósításához szétnéztem a lakásomban és úgy döntöttem,hogy felhasználom az üres paradicsomos- pestós üvegeket , két kisebb, egy nagyobb uborkás(1 l-s) befőttes üveget(fűszertartóként és vázaként),  és masszázsolaj tárolására pedig kinéztem magamnak a coca colához ajándékba kapott “retro” kicsi , 2 dl-s üvegeket.

Technikaként eldöntöttem, hogy antikolt üvegek lesznek, úgyhogy elég időigényes meló elé néztem (még jó, h most van egy kis időm).

A munkafolyamat : megtisztítottam az üvegeket (ecetes vízzel is átmostam a felületeket), alapozó festékkel lekentem az üvegeket, száradás után a felületeket matt akrilfestékkel befestettem, erre következett egy réteg antik lakk, majd utána még egy réteg akrilfesték, üvegfesték kontúrral a szokásos, motívumaimmal díszítettem az antikolt felületeket (ez persze elhagyható). A felületek száradását követően lelakkoztam a végső, antikolt felületeket.

Masszázsolaj tárolására szolgáló antikolt üvegek
Vázaként antikolt üveg és egy masszázsolaj üvegcse
fűszertartók és  masszázsolaj- tárolók
Az elkészültekből  egy összesítés a teljesség igénye nélkül ( van még ami szárad)
 és a kisebb fűszertartók (paradicsomos- pestós üvegekből)
A pestós üvegek tekintetében leegyszerűsítettem a dolgot (megtisztítottam a felületet és üvegfesték- kontúrral, motívumokat rajzoltam az üvegre, ráírtam az üvegcsékre a tartalmakat, jelen esetben a 3 kedvenc fűszeremet- oregánó,kakukkfű,borsikafű-, majd vászon anyagból kört vágtam ki és egy közepes szalaggal díszítettem).
A pestós üveg fedéllel semmit nem csináltam, (a vászon elfedi), viszont nagyon jól használható fűszertartóként e konstrukció.  Érdemes készletet készíteni, főként ha ajándékozásra szánjuk…
Lényegét tekintve, semmi mást nem csináltam, mint hogy  újrahasznosítottam az otthon fellelhető anyagokat.
