Elkészültek a kecsketejes levendulás szappanjaim is. Készleteim igencsak megfogyatkoztak, így mindenképp sort kerítettem e típus(ok) pótlására.  E natúr-szappanok a szemműtétem utáni első szappanjaim (egyike).

Most is kétféleképpen készítettem a levendulás szappanokat:

1)  növényzettel,

2) növényzet nélkül

Alapkonstrukcióként készítettem egy alapszappant (a szokásos levendulás szappan összetevőivel): olívaolaj,kókuszolaj,körömvirágolaj,ricinusolaj, a superfat bőrápoló: sheavaj volt, a szappanok folyadékmennyiségét kecsketej szolgáltatja. Mindkét levendulás szappanba tettem levendulás illóolajat.

Vacilláltam,hogy a körömvirágolajat felcserélem kamillaolajra, de elvetettem e újítást (a kamilla amellett,hogy nagyon sok jó és gyógytulajdonsággal rendelkezik, azonban tudjuk hogy szárítja is a bőrt, ezért csínján kell bánni vele).

Nagyon rég jelentkeztem a blogra. Azt kell mondjam, hogy kicsit körülményes a szemműtét utáni élet ( kontrollok stb) és persze közben jelentkeztem egy tanfolyamra,melyet, jól időzítve, a szemműtétem utáni 1. hónapban kezdtem el (jobb kéz bal váll- ugye)!… A jó hír, azonban, hogy december közepén befejeződik  és már a melóhelyen is jobban tudok teljesíteni.

Hétvégén készítettem floráriumot (palackkertet is terveztem , de az már nem fért bele az időmbe). Mindenesetre nagy büszkeséggel töltött el a végeredmény. Olyannyira, hogy a blogon is megmutatom a főremeket ( mely kivitelezésében 2,5 éves kislányom aktívan részt vett).

