Megígértem, hogy megmutatom a floráriumot.

Előzményként elmondom, hogy nem vagyok kertész ezért  kooperáltam  -florárium elkészítés előtt – a kertész és virágkötő rokonommal.

Ez a “technológia” kétféle formában készülhet:

palackkertként (dekoratív, öblös üveg) , vagy  floráriumként (használaton kívüli akvárium).

Jelen esetben a florárium elkészítését választottam, mert rendelkezésemre állt egy akvárium és ebben kívántam megvalósítani a növények ültetését.

A florárium, palackkert kivitelezésének előkészítése:

  •  növények kiválasztása (lehetőleg trópusi növények) mely “színben”  is kiegészítik egymást (több színű növény harmonikusabb benyomást kelthetnek) .
  •  alapanyagok beszerzése (agyaggranulátum-kertészüzletekben, szén- kertészüzletekben, virágföld, és a virágföld felé díszítőelem-kavics stb).

A florárium elkészítésének folyamata:

  • a florárium aljára agyaggranulátum golyókat helyeztem,
  • ezt követően ráraktam szenet,
  • a szénre következett a virágföld,
  • virágföldbe a növények beültetése,
  • és a virágföld tetejére jelen esetben kagylókat és kis kavicsokat helyeztem.

A floráriumról azt kell tudni, hogy  magát a floráriumot be kell fedni üveglappal és a növények által képződött pára szolgáltatja a  víztartalmat ( időközönként picit le kell venni az üveglapot a floráriumról).  Azonban ha nem kívánjuk lefedni üveglappal a florárium tetejét, akkor el kell hagyni a florárium készítésekor a szénréteget ( ekkor viszont időközönként locsolni kell a növényeket). A leghasznosabb, ha tavasszal tesszük meg  a florárium elkészítését és  növények beültetését.

Kisebbik gyermekemnek rendkívül tetszett a folyamatban lévő segédkezés ( nem mondom, időközönként azt érzékeltem, hogy csöppségem homokozni kíván, de ezen  azért túlléptem).

A florárium felülnézetből:

